Teater og sommerfest 2020

Tradition tro afholder vi sommerfest, som en god afslutning på året. I år var vi pga. Covid19 nødt til at slå det sammen med vores Teaterprojekt. Det blev en magisk Astrid Lindgren aften. Sommeraftens gæster cirkulerede rundt til de forskellige forestillinger: Se dem her:

Herunder kan du se nogle af de film, der blev til under projektuge i 2015, der omhandlede filmproduktion.
Børnene har selv stået for filmproduktionen, dvs. skrevet manuskripter, instrueret og optaget filmene.
Afslutningsvist blev der selvfølgelig holdt oscarfest, gået på røde løbere, nomineret en hel masse og uddelt priser til instruktører og skuespillere!

Tidligere elever eller forælder?

Har du en god historie, der bør fortælles her, så skriv til webmaster@fjaltringfriskole.dk 🙂

Differentieret undervisning

Noget af det sidste jeg har hørt om, det er at en af lærerne holder kurser med dem. Det er ikke alle der kommer på kursus, men det er i hvert fald sjovt. Når jeg spørger nærmere ind til det, så viser det sig, at det er en ny måde at lære noget om de ting man har svært ved, f.eks. konsonanter der lyder ens og hvordan man så lærer noget om forskellene. Sjovt er det og anderledes end det de plejer.

FORÆLDER

En udeskole torsdag

Det var den bedste udeskoledag EVER! Vi samlede brombær og mirabeller, og så lavede vi selv marmelade, som vi fik med hjem!

ELEV

Min skole

Ny elev på skolen?  Tre af skolens elever og er klar til at vise den nye rundt. De er alle tre spændte på at vise deres skole frem, men der stråler også en stolthed ud af dem. Både over at få lov at vise rundt, men også en stolthed over at der er en ny der måske vælger deres skole.

LÆRER

Pigesnak

Min datter kommer hjem og fortæller, at i dag har de haft pigesnak, fordi der var nogle stykker der havde nogle problemer. På en lille skole har man mulighed for at inddrage alle i en lærerig snak om, hvordan man skal være over for hinanden. Alle lærer noget om livets strabadser, respekt for hinanden, tale ordentlig til hinanden. Min datter fortæller at de både griner og græder og det er dejligt befriende fordi det er i orden at vise sine følelser.

Hun føler sig taget alvorligt og lyttet til.

Det giver mig, som forælder, den ro jeg har brug for at have i forhold til at vide, at mit barn har det godt, og bliver taget hånd om.