I Fjaltring cykler de for at sikre byens fremtid

Fjaltring Friskole og det kommende børnehus oplever stor interesse fra børnefamilier. Og vækst kræver som bekendt også investeringer, så nu inviterer Fjaltring Friskole alle interesserede med til sponsorcykelløb, hvor alle sponsorater går til etablering af det nye børnehus.

Det bliver en sensommercykelfest ved Vesterhavet, når Fjaltring Friskole og Børnehus 4. september afholder sponsorcykelløb. Og pengene der cykles hjem af både store og små med gode ben og lokale virksomheders logo på ryggen går til at fremtidssikre et børneliv i Fjaltring.

”Vi oplever i øjeblikket en stor interesse fra familier, der gerne vil bosætte sig i Fjaltring, både familier fra kommunen og fra andre kommuner. Nogle af dem har tøvet, fordi der indtil nu ikke har eksisteret et pasningstilbud til mindre børn, og derfor har vi skabt Fjaltring Børnehus”, fortæller skoleleder Rikke Skræddergaard.

Drømmen om at bo landligt, men stadig være en del af et aktivt landsbyfællesskab med et rigt iværksætterliv er attraktivt for mange børnefamilier i en Corona-tid, og den interesse nyder de godt af i Fjaltring.

”Vi er en af Danmarks mindste friskoler, og vi har været langt nede i elevtal, men vi ser frem mod næsten en fordobling af elevtallet her i 2021/22”, fortæller Rikke Skræddergaard.

Og dertil kommer altså også de ti tilmeldte børn til det kommende børnehus. Og et børnehus er en oplagt fødekæde til Fjaltring Friskole, understreger Rikke Skræddergaard:

”Vi ønsker en levende landsby med befolkningstilvækst og at fremtidssikre Fjaltring. Derfor håber vi, at private såvel som virksomheder fra hele kommunen har lyst til at være sponsorer. For når der er vækst i børnetallet et sted i kommunen, så smitter det positivt af på resten.”

For mere info om sponsorater eller interview kontakt da skoleleder Rikke Skræddergaard på tlf. nr: 7170 2995

Praktisk information

Lørdag d. 4. september cykler vi for Fjaltring Friskole og Børnehus og vi har brug for DIG !

Du kan deltage ved at skaffe mindst én sponsor, der vil sponsorere enten et fast beløb eller et beløb pr. omgang du cykler. Der cykles en rute/omgang på 1,3 km. Vi cykler i en time og der er vandposter ved start/mål området. Start og mål er på p-pladsen ved Fjaltring Friskole Der er en præmie for flest gennemførte omgange. Cykling forgår på eget ansvar og cykelhjelm er påbudt. Løbet starter kl. 10, men vær klar i målområdet fra kl. 9.45.

Mindre søskende og børnehavebørn kan tilmeldes til, at cykle til et lille løb der køres i skolegården fra kl. 9-9.30. Her kan børnene også have sponsorer.

Både børn og voksne kan cykle og sponsorsedler kan hentes på Fjaltring Friskole. Cykelryttere kan indskrives til løbet og det kan ske ved at sende en mail til kontakt@fjaltringfriskole.dk eller på skolens kontor indtil fredag d. 3.9 kl. 12.

Vi opfordrer forældre, sponsorer og alle interesserede, der ikke vil cykle til at komme og heppe på de hårdtarbejdende cyklister.

Der kan købes saft, popcorn, kaffe og kage. Over middag serveres der helstegt uldsvin, salat og flutes. Vil du allerede nu sikre dig en madbillet køb på mobilepay 3651SX eller kontakt os på kontakt@fjaltringfriskole.dk