Rikke Skræddergaard, Skoleleder på Fjaltring Friskole

Rikke Skræddergaard

Konstitueret skoleleder

Jeg faldt fuldstændig for Fjaltring Friskole, da jeg under min uddannelse som lærer var så heldig at få nogle vikar timer her på stedet. Siden dengang har jeg vidst … at det er her jeg gerne vil være. Jeg hedder Rikke og jeg har arbejdet som lærer på Fjaltring Friskole fra 2009-2019. Jeg er uddannet folkeskolelærer med linjefag i musik, dansk, to-sprogsundervisning og samfundsfag. Før jeg blev lærer på Fjaltring Friskole har jeg arbejdet to år i folkeskolen som klasselærer i overbygningen og med tosprogede elever.

Sideløbende med lærerlivet har jeg startet egen virksomhed MINLANDSBY, hvor jeg har været med til at opbygge en digital platform til landsbyer og lokalsamfund i hele landet. Jeg er stadig en del af MINLANDSBY. Jeg bor her i landsbyen Fjaltring, sammen med min mand og mine to piger, jeg har også en stor søn som er flyttet hjemmefra. Jeg er vild med landsbyer, lokalsamfund og #detnæreliv og jeg arbejder rigtig meget, fordi jeg elsker det jeg laver. I min hjemmetid er jeg sammen med familie og venner.

Nu er jeg tilbage på skolen som nyansat skoleleder. Jeg underviser i musik, billedkunst, kristendom og dansk, derudover tager jeg mig af ledelsesmæssige og pædagogiske opgaver. Jeg tror på, at vores mission med Fjaltring Friskole er vigtig, fordi der er behov for en lille skole som vores.

Jeg brænder for at alle børn skal have en god start på skolelivet, at de skal have mulighed for at opnå deres fulde potentiale og at de hver især skal have lige nøjagtig det de har brug for. Det kan vi kun give dem, fordi vi kender dem og deres familier så godt som vi gør. Her har vi tid … og det skal der til for at børn kan trives.

Vi er et stærkt team af voksne, som har stor erfaring med at skabe de bedste rammer for børnenes udvikling både fagligt og socialt. Vi har erfaring med mange typer af elevgrupper, både elever der har behov for ekstra faglig støtte, men også elever der har brug for ekstra faglige udfordringer. Det særlige ved Fjaltring friskole er, at vi har nogle dygtige elever og det har vi, fordi de trives og har det godt.

Har du spørgsmål eller ønsker at komme på besøg på skolen så fang Rikke her: kontakt@fjaltringfriskole.dk eller på 5327 7012